Ny tidning om lajv – jag behövs inte längre

Sedan jag startade bloggen så har jag mest skrivit reflekterande om lajv, och ibland om feminism. Nu finns det ett nytt internetbaserat magasin som heter INLAJV. Där kommer jag skriva återkommande om ungefär samma saker som jag skrivit i bloggen. Så nu får vi se vad det blir av Kalashnicore. Jag måste fundera på om jag hinner med både Weirdscience, Inlajv och denna blogg. Och som man kan se så är det åtskilliga månader sedan jag skrev något här. Men man kan ju alltid gå in här ibland och kolla om jag fått feeling, eller följa min twittfeed som är det enda som verkar uppdateras på bloggen.

HÄR kan du kolla in Inlajv. Där kan du bland annat läsa om vad jag tycker om att spela död, om hur man kan bli krigstraumatiserad och ladda ned lajvet Joakim som jag skrivit.

HÄR kan du läsa mina texter om gråtmilda män med vapen och ett gäng texter där jag spoilar Game of Thrones som att det inte fanns någon morgondag.

Väl bekomme!

(Vi ses i overkligheten)

(Bild: Ulrika Linder)

4 svar to “Ny tidning om lajv – jag behövs inte längre”

  1. Kerstin Bohman Says:

    Anna-Karin, jag är så glad att du skriver. Jag tycker om att läsa dina texter, de är intressanta, insiktsfulla och du säger viktiga saker. Du är så bra helt enkelt! Vill bara tala om det för dig så att du vet. =)

    (Jag har förresten till slut framkallat fotona från Uppland Runt. Nostalgi så in i norden! Vilken underbar rolltolkning du gjorde! Jag blir fortfarande glad av Uppland Runt när jag tänker på hur underbara deltagare vi hade.)

  2. Staffan Says:

    Tjena AK. Tycker detsamma, du skriver alltid insiktsfullt och eller underhållande, så var du än flyttar ditt skrivande så kommer jag följa. Undrar lite om upphovsrätt och etikett dock. Skulle det inte gå att återpublicera det du skriver för Weird science och Inlajv här, för jag antar att du fortfarande behåller rättigheter till dina texter?

    Tänker att det kanske till och med vore bra för dig att ha alla dina texter på samma ställe.

    Kram, kram

    • kalashnicore Says:

      Hm.. jag tror inte att det är några problem, både WS och Inlajv är ju idella bloggar, så ingen får betalt för texterna. Det handlar väl mest om tid och ork kanske? Men jag kan bli bättre på att länka när jag skriver på respektive ställen.

      Jag blir så glad för kommentarer och pepp, och det gör mig ju mer sugen på att skriva mer här också.

Kommentera

