Douchebag – bingo

Förra året var jag på den årliga konferensen Knutepunkt i Danmark. Stämningen där var sådan att det fanns en massa konstiga sexistiska beteenden. Vi var några som satte oss ned och gjorde en bingobricka där man kunde göra dessa rövigheter till något i alla fall kanske roligt. Sen delade vi ut bingobrickorna till ett gäng människor. Sedan dess har douchebag-bingon legat på min dator, så jag tänkte att nu på internationella kvinnodagen så passar jag på att lägga upp den till allmän beskådan. Jag har inte gjort den helt själv, utan med hjälp av ett helt tjog människor.

Länkar även till den eminenta reaktionärsbingon!

(klicka för större)

3 svar to “Douchebag – bingo”

  1. s Says:

    I din text om Game of Thrones på WS, skriver du att ”det är ingen risk för spoilervarning här”, EFTER att ha spoilat så inåt helvete.
    Hur fan tänker du egentligen? Hade sett fram så jävla mkt mot att läsa bok tre och fyra, och särskilt hur det skulle gå för Daenerys, men nu har du ju totalt förstört det. Grattis! Dessutom händer tydligen ingenting i de böckerna. Grattis igen!
    Kjell har censurerat bort de flesta inläggen, men ändå finns där kvar några kommentarer om vilken idiot du är som förstör både serien och böckerna för andra, och ÄNDÅ går du inte in och gör om texten. Varför? För att du vill se till att förstöra för några till som dumt nog läser din meningslösa text.
    Finns inte ord för hur jävla idiotiska människor det finns…
    Håll dig till ”lajv” för helvete, jävla miffo.

    • kalashnicore Says:

      Hej! Hemskt ledsen om jag har förstört din läsupplevelse. Du verkar väldigt arg och det är inte alls bra för blodtrycket. Att du tar dig tid att leta upp min privata blogg och berätta för mig om hur jag förstört för dig visar hur upprörd du är. Min djupaste ursäkter. Jag har nu lagt in en spoilervarning i texten för att andra inte ska gå samma öde till mötes. Jag hoppas att du kommer över det här inom sinom tid. När det gäller frågan om huruvida jag är en idiot eller ett miffo så vet jag inte om jag känner att du har rätt att uttala dig i frågan, det överlåter jag till dem som känner mig att avgöra. Om du kommenterar här igen så håll en i alla fall artig ton, annars blir du bortraderad även från denna blogg. Ha en skön sommar och fortsätt njut av böckerna.

  2. s Says:

    Jo, jag var jäääävligt arg ska du veta. Varje gång jag öppnade boken såg jag bara din überspoiler framför mig, och jag insåg att det skulle dröja till bok fem skulle innan jag skulle kunna läsa Daenerys berättelse utan att bli arg på dig istället för att koncentrera mig på texten.
    Det här var den värsta spoilern sedan nåt dumhuvud avslöjade vad som skulle hända med Gandalf nere i grottorna, och därför var jag tvungen att lätta på trycket lite. Så ursäkta de personliga påhoppen, men det hjälpte faktiskt lite. Nu slipper jag hata dig lika mkt varje gång jag läser…

    Tack desamma.

Kommentera

