Knekt och fägring stor

Ursäkta, men jag måste bara posta dessa bilder på mig i en knektklänning som jag lånat. Har sällan känt mig så ball som i denna. Jag måste få bada i min egen häftighet ett litet tag.

(Dräkten är sydd av Sara Bäckman. Tänk om jag kunde sy så.)

8 svar to “Knekt och fägring stor”

  1. Irene Says:

    Hej!
    Dräkten du bär står för gamla tiders patriarkal då kvinnor fungerade som kuttersmycke. Att du bär den beror antingen på att du är dum eller att du är naiv.
    Du borde uppdatera dina kunskaper om feminism. För ditt och andra kvinnors bästa.

    • kalashnicore Says:

      Hahaha! Oerhört roligt! Berätta gärna mer om mig och mina dåliga feministiska kunskaper.

      • Irene Says:

        Jag tror du missförstod mig. Jag ville inte vara rolig. Men du förstör väldigt mycket av det som vi feminister jobbar för genom att klä dig som du gör. Det var inte heller inte meningen att låta överlägsen. Men det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt 🙂

      • kalashnicore Says:

        Hej Irene! Jag tror du missförstår mig! Har du läst andra poster i min blogg så ser du att jag inte har några som helst tvekan om var jag står feministiskt.

    • Rauli Says:

      Hej Irene!
      Kommentaren du fäller står för nutidens omogna trollande då människor vågar vara elaka på internet. Att du fäller den beror antingen på att du är dum eller att du är taskig.
      Du borde uppdatera dina kunskaper om medmänsklighet. För ditt och andra människors bästa.

    • Leif Ershag Says:

      Oerhört många kvinnliga SCA:iter använder den feminiserade versionen av en landsknecht-uniform då dom är otroligt utmanande och roliga att sy.

      Varför det skulle vara en symbol för patriarkatet att göra om och sy en landsknecht åt sig får du gärna förklara för mig, då jag har väldigt svårt att förstå det.

      Kalashnicore: Det är bara att försöka, om och om igen. 🙂 Jag hade planer på att sy en landsknecht i vinter men jag känner att den börjar rusa iväg nu… Hälsa Sara att den är fantastisk.

  2. Anders Johansson Says:

    Irene du är ett sånt uppenbart troll !
    Det är inte snällt att trolla sina vänners bloggar, så kom igen och säg, vad är biffen igentligen?

  3. Johan Gedda Says:

    Sign. Irene har en fin sva-sticka som WP-avatar, kanske säger en del om henne…

Kommentera

