Print on demand

Jag vet inte om jag har tillräckligt med läsare för att kunna göra så här, men jag testar:

Vad ska jag skriva om? Vad vill ni läsa om här i Kalashnicore? Vad är viktigt för er? Är det något jag skrivit om någon gång som du vill veta mer om? Något som gjorde dig förbannad? Det kan handla om vad som helst, lajv, nörderier, genusfrågor, trams, osv. Säg till och jag skriver!

Kommentera

4 svar to “Print on demand”

  1. Sofia Says:

    Jag vill läsa om böcker och filmer, eller berättelser allmänhet, där kvinnor har ett handlingsutrymme och gärna att historien berättas åtminstone delvis ur en kvinlig karaktärs perspektiv. Valfri gerne.
    Och om varför det känns som det är så deprimerande sällsynt. Klev runt på en enorm bokaffär i helgen och hade ångest över att så få böcker verkade vara sådana berättelser (trots att jag i ärlighetens namn verkligen inte undersökte varenda bok därinne, då hade jag aldrig kommit ut igen).

  2. Maria Says:

    Lajv, genusfrågor, trams. Det Sofia efterfrågar verkar också spännande! Jag har kikat in nångång ibland förut, men sedan ”Det verkliga manshatet” har jag läst kontinuerligt.

  3. Kajsa Says:

    Anna-Karin.

    1. Om ditt liv skulle göras på film, vilka skulle vara de stora scenerna? De som var vändpunkterna, fick människorna att gråta/skratta/uppröras/älska, var spännande, lärde människorna något eller hjälpte skådespelarna att få priser? Vilka låtar skulle finnas på soundtrack-skivan som gavs ut efteråt?

    och/eller

    2. Lista människorna som betytt något för dig hittills. Ge nån slags tribute.

    och/eller

    3. Vilka visdomar har du lärt dig av livet så långt? Var de smärtsamma eller magiska att lära sig? Vilka har du kvar att lära dig?

    Inte tänkt som nån sorts 30-årskrisgrejer, men jag försökte fundera ut bloggidéer som ger både dig och läsaren något. Jag har ju aldrig haft en blogg, men jag tycker om att läsa dem. Och roligast är ämnen som är både personliga och allmängiltiga på samma gång. Tycker jag.

    Hoppas du får krafterna tillbaka snart!

Kommentera

