Bloggutmaningen: 14. Sova på lajv

Jag sover alltid uselt på lajv där man sover inlajv. För höga adrenalinnivåer. Måste processa dagen. Vill inte sova på grund av roligt spel. Frusen. Inbäddad i många täcken och kissnödig varje halvtimme. Stressad över allt ovanstående. Frusen. Hårt underlag, Osv. Ofta så sover jag minimalt och pressar min kropp och mitt psyke till det yttersta. Sen bryter jag ihop efteråt. Sover och sover och sover. Det finns något magiskt över tröttheten efter ett lajv. Allt av en är trött. Själen. Hjärnan. Kroppens delar. Socialt trött. Utmattad psykiskt. Sömnen man sover EFTER lajvet är Törnrosas sömn. Skulle kunna sova hundra år. Vakna som en annan person.

Jag går mest på lajv där man inte sover över. Kanske på grund av allt ovanstående. Eller tidsbrist.

Men det ryktas ju om en återgång till fantasylajvandet i sommar. Då kommer jag sova inlajv. Eller  mer ”sova”.

Fr Mad about the boy 2010 (foto Susanne Wehner)

Kommentera

