Bloggutmaningen: 10. Min mest episka scen

Återigen: 1000-tals att välja mellan. En del av de mest episka scenerna vill jag inte skriva ut här i bloggen, det kan se fel ut, kan feltolkas utan tusen disclaimers osv osv. Jag tror jag  omtolkar lite och gör en lista på saker jag gjort på lajv som jag tyckt varit episka:

Men DISCLAIMER: När det står sådant som knullade, slogs, pedofil, sex osv så är det alltid utan undantag spelade roller och fiktiva situationer. Capishe?

  • Komma rusande över fotbollsplanen och skrika: LET ME THROUGH! I’M A DOCTOR!” (Mad about the boy 2010)
  • Att skära ned den den hängde mannen (som hängts upp av det onda motorcykelgänget) medan resten av människorna sjunger: ”Där barmhärtighet och kärlek bor, där bor också Gud, där bor också Gud.” (Skymningsland 2010)
  • När pedofilen inser att barnet han äcklar sig på inte är ett barn utan en älva, som dessutom är mycket mycket starkare än honom. (Moria 2004)
  • När vi hör nazisterna åka förbi utanför vårt förråd där vi lettiska flyktingar gömt oss. (Viljan 2005)
  • Att vara de bosniska soldaternas mardrömmar. (Det rätta virket 2001)
  • Att vara ungdomsbrottslingen som diskuterar musik och filosofi med de två drömmande bögarna under bussturen runt uppland. (Uppland runt 2001)
  • När den förtryckta arbetarklassflickan rätar på ryggen och står upp mot sina överklasssvärföräldrar. (Mellan himmel och hav 2003)
  • När mörkret rullade in i byn Ensamheten och väggarna skakar av det dolda ljudsystemet. Man hinner tänka ”Shit vad snyggt, och shit vad otäckt.” (Hemligheten 2010)
  • Att spela Pia i Festen. (En stilla middag 2007)
  • Att inse att de galleribesökare som tålmodigt lyssnat på Ilona Seegers (rollen jag spelade) långa tråkiga monolog om sin ointressanta konst, inte var lajvare utan hade kommit in från gatan. (New voices in art, 2010)

Och typ många många fler. Men det blir internt och tråkigt, för på lajv så behöver du ha varit där för att haja.


4 svar to “Bloggutmaningen: 10. Min mest episka scen”

  1. tz Says:

    Viljan (2005)? Inte Vreden (2004)? Vad var Viljan?

  2. kalashnicore Says:

    Fel av mig. 2004 är rätt.

Kommentera

