Bloggutmaningen: 6. Min bästa lajvoutfit

Alltså, jag är inte sån som jobbar så hårt på dräkt. Jag gillar att ha kläder och prylar som säger något om rollen. Men jag sitter inte i dagar och fipplar med handsömnad eller spejsade steampunkglasögon. Ibland önskar jag att jag kunde och ville. Så jag har inga fantastiska dräkter att visa. Men jag kan visa några foton på roller jag spelat där jag varit nöjd med min outfit för att den passade rollen.

Från Mad about the boy 2010

Vi spelade en grupp muslimska kvinnor. Jag gillar effekten av att vi alla hade slöja.

(Foto Susanne Wehner)

Från Moira 2004

Håret tog fyra timmar att kamma ut. Men känslan av den trasiga bortslängda dockan är jag ganska nöjd med.

(Foto: Emma Öhrström?)

 

Från Skuggor över Finnåker 2009

Jag spelare kultist och inavlad Dagondyrkare (fast i vårt mythos hette guden Nerthus). Det skojiga är att det egentligen bara är kläder som jag använder privat på bilden, det är sminket och blicken som gör grejen.

(Foto: Självporträtt)

Från Futuredrome 2001

De här kläderna var kul att göra. Jag är mest nöjd med hatten. Den är köpt på överskottsbolaget, jag har klippt av skärmen och sprejat den rosa och sen klistrat på bubbelplast. Vinst!

(Foto: Vet ej)

 

 

Ett svar to “Bloggutmaningen: 6. Min bästa lajvoutfit”

  1. ulrika Says:

    hehehe, hade glömt futuredrome-mössornas storhet. vi var ju grymma! satt på altanen och sprejade allt i (fel) rosa färg. win!

Kommentera

