Gästinlägg: 2. Min största lajvtabbe

Johan gästbloggar:


Har ju gjort så många genom åren. Bara det att arrangera ett highlander lajv 93, någon månad efter att jag varit på mitt första lajv. Det blev sådär bra. Bara det vansinniga iden jag hade som arr att om man dog fick man en ny roll. Alla bytte roller två gånger i timmen under den natten och ingen visste något om någon. Men området är fortfarande att av de bästa jag fått tag i. Nora vätteranjärnvägs lokstallar och några tågsätt vi fick vara i. Annars finns en drös med felsägningar, några personer jag lyckats såra off (men kanske de får skylla sig själva i alla fall), samt lite försök till sälja potatismjöl till riktiga knarkare och stått 15 minuter och pratat intensivt med någon som absolut inte var med i spelet (utan att jag fattade det)och verkligen inte kunde ta in hur man kunde vara så fanatiskt troende som min roll var. Jovisst ja, fått polisen rycka ut till en kyrkogård var ju inte helt bra heller. (Men jag tycker Frank Isaksson leder med att ha blivit intervjuad i lokaltv medan han gick i roll på staden som en katolsk sektledare. De åsikter han sa i kameran och som sändes var inte korrekta någonstans. )

”Liknande tabbar har jag gjort men den rakningen av huvud och med detta skägg, det har jag inte gjort”

Kommentera

