När det händer mycket

Nu är det höst på riktigt. Och hösten är alltid för mig en chans till nystart. Jag tenderar till att bli lite deprimerad under sommaren, kanske för att jag ofta känner mig drivande utan syfte och mening (och ofta arbetslös och fattig). När hösten kommer kommer också ny kraft. Och nya projekt.

Så September är en förvirrande tid. Jag har en enorm pepp men är samtidigt utmattad och trött efter sommaren, jag känner väldig kraft och självförtroende samtidigt som jag är osäker på mig själv. Låter det komplicerat? Jag är en komplicerad kvinna.

Så jag växlar mellan frenetiskt arbete och massa energi och sen plötsliga trötthetskomaisoffan-timmar.

En liten lista:

Pepp:

Lajvarrangerande – håller på och funderar på att arra ett lajv baserat på Lars von Triers ”Riket”. Många roliga idéer.

Jobben – jobbar med väldigt spännande saker just nu.

Fantastiska vänner – utan dem, inget kul.

Roliga lajv – New voices in art, Hemligheten, Sista paret ut (och då kommer norska lajvare, sweet!), osv.

Bra TV-serier –  Hellcats, Nikita, True blood, Project runway

Depp:

Den ständiga pankheten – Kan det vända snart?

Höstknäpphet – lite stabilitet kan önskas

Lite bilder från den närmaste (o)verkligheten:

Ilona Seeger – självupptagen konstnär

Spelar Axelmakterna i maratonspelet Axis and Allies.

Vårt köksbord kommer aldrig bli fritt att äta på igen.

LajvVerkstaden. Fett bra.

Ett svar to “När det händer mycket”

  1. Cilla Says:

    Vilken slump – jag kunde inte sova inatt, och av alla saker att ligga och ångestgrubbla över så valde jag (eller min reptilhjärna) Riket. En massa bilder av den där enormt långa stackars mannen inklämd i ett sjukrum låg och höll mig vaken…

Kommentera

