Är du redo?

När jag var sju kom min mamma hem med ett kassettband. På framsidan står en blond man omgiven av gula mercedes.

En livslång kärlek var född. Jag kan fortfarande texterna till hela första och andra skivan. Varje gång jag och min lillasyster festar tillsammans spelar vi låtarna. ”Jag blir hellre jagad av vargar”, ”Då står pojkarna på rad”, ”Stanna hos dig”, ”Regn hos mig” (som min fina fina lillasyster Ulrika gjort en cover på med sin tramporgel. Tror dock att den bara finns tillgänglig på facebook.).

Och på torsdag så är det dags. Poppojken med guldjackan som sjöng ren svensk poppoesi:

Har ingen stil, har ingen bakgrund

har inget sätt som kan rädda mig

allt jag äger är mina kläder,

och en förtvivlad kärlek till dig

(Stanna hos dej)

och


stryp min hund, prygla min katt

stjäl mina pengar på en lördagsnatt

ta min fru – gör det du

MEN DU TAR INTE MIN MERCEDES

MERCEDES ÄR MIN BÄSTE VÄN

DU TAR INTE MIN MERCEDES

JA – DÅ KAN DU HÄLSA HEEEM

(Mercedes benz)
på torsdag så står han på scen på Debaser Medis, Stockholm. Och jag och Ulrika, vi kommer vara där. Episkt.


Kommentera

